Een visuele gids voor verandercommunicatie
BproCare
De uitdaging
BproCare helpt zorgorganisaties bij het soepel implementeren van hun software, zodat zorgmedewerkers meer tijd overhouden voor wat echt telt: zorg en interactie. Maar hoe neem je zorgorganisaties én hun medewerkers mee in dat veranderproces? Hoe zorg je ervoor dat er draagvlak ontstaat voor de nieuwe werkwijze?
Samen met BproCare gingen we op zoek naar een manier om hun implementatietraject visueel en communicatief sterk neer te zetten, als houvast voor de klant én als gids voor interne communicatie over verandering.

Onze aanpak
Stap 1. In gesprek over hoe het werkt
Om écht te begrijpen hoe BproCare werkt, spraken we met verschillende collega’s. Wat maakt hun aanpak uniek? Welke stappen worden doorlopen? En hoe zorgen zij ervoor dat zorgorganisaties zich begrepen voelen? Deze interviews vormden de basis voor het project.
Stap 2. Structuur en houvast
In samenspraak met verschillende afdelingen van BproCare hebben we de aanpak inzichtelijk gemaakt: geen vast stappenplan, maar een logische volgorde van fases. In elke fase gaven we communicatie-advies mee, inclusief tips voor effectieve verandercommunicatie richting zorgmedewerkers. Altijd open, transparant en met oog voor de praktijk.
Stap 3. Een visuele, klikbare gids als communicatiemiddel
Het resultaat is een visueel aantrekkelijke, klikbare PDF die het verandertraject op een begrijpelijke manier uitlegt. De gids geeft houvast aan zowel BproCare als hun klanten. Het ondersteunt de communicatie richting zorgmedewerkers en draagt bij aan een soepele adoptie van de software.

Een match met de visie van code geel
BproCare en Code Geel vonden elkaar in een gezamenlijke missie: complexe veranderingen begrijpelijk en menselijk maken. Met onze ervaring in interne communicatie en hun kennis van de zorgsector ontstond een sterk eindproduct dat helpt om draagvlak te creëren, medewerkers mee te nemen en tijd te winnen in het implementatieproces.
“Ik heb Code Geel leren kennen als een jong innovatief bedrijf, wat een leuke match was voor ons als BproCare. Met een creatieve, out-of-the-box opdracht zijn we aan de slag gegaan en die samenwerking is erg goed bevallen. Veronie en Anne van Code Geel hebben beide veel geduld en proberen echt te begrijpen wat nodig is. Het is ze gelukt om in een korte tijd ons bedrijf te leren kennen en een product te ontwikkelen, waar we als BproCare veel behoefte aan hadden. Gaaf om te zien dat ze met onze kennis en kunde een vertaling hebben gemaakt tot een resultaat wat ons weer gaat helpen bij de verandercommunicatie. Zonder de hulp van Code Geel hadden we nooit zo’n mooi product kunnen ontwikkelen!”


Anne Olde Hartmann
Zorgconsultant bij BproCare

Heb je hulp nodig bij het visueel maken van jouw verandertraject?

Veronie denkt graag eens mee!