EEN CREATIEVELING VOL ENERGIE: DIT IS CODE MARIT

"Als ik iets wil, dan ga ik er helemaal voor"

Hoewel oranje haar lievelingskleur is, zag ze in GEEL ook een match. Gelukkig maar, want wij zijn heel blij met de komst van Marit. De komende periode is ze druk bezig met haar afstudeeropdracht, waarvoor ze gaat onderzoeken hoe ze verandermanagers nog enthousiaster kan maken over gamification. En daarnaast werkt ze mee aan CODE GEEL opdrachten. Meet Marit: creatieveling vol energie!

KIEZEN VOOR COMMUNICATIE

“Toen ik een studiekeuze maakte, twijfelde ik tussen communicatie en bedrijfskunde. Ik startte met bedrijfskunde, maar kwam er al snel achter dat ik de creativiteit miste.” Gelukkig vond ze die creativiteit wel bij de opleiding communicatie. “Ik vind het leuk om creatief te denken, en ik ben iemand met veel ideeën. Dat heb ik niet van vreemden: mijn ouders doen ook beiden iets met communicatie in hun werk.”

De out-of-the-box opdrachten die de communicatie-opleiding bood, bevielen Marit dan ook goed. “We moesten onszelf bijvoorbeeld presenteren op een ludieke wijze aan de hand van een voorwerp. Ik nam mijn sleutelbos mee, en nam mijn medestudenten zo mee in mijn leven. Op zo’n manier denken, daar krijg ik energie van. Toen ik na het eerste jaar mijn propedeuse haalde, wist ik: dit is wat ik wil. Dit is waar ik goed in ben.”

CODE MARIT

"We veranderen continu, dus hoe doen we dat met de neuzen dezelfde kant op, in plaats van in verdeeldheid?"

DOEN IN DE PRAkTIJK

“Ik ben een echte doener. De balans tussen leren én doen vind ik leuk aan mijn opleiding. We doen tijdens de opleiding ook projecten voor opdrachtgevers. Voor een vak hebben we bijvoorbeeld een social mediastrategie gemaakt voor een sportschool in Groningen, de stad waar ik studeer. De opdrachtgever was er erg blij mee. Dan doe je het echt ergens voor, en dan wil ik ook graag dat stapje extra zetten.”

“Oplossingen vinden voor problemen vind ik het leukste. Dat komt goed uit als je overloopt van ideeën. Maar waar ik ook heel enthousiast over ben is presenteren. Een ander vet project was het maken van een eigen talkshow. Presenteren voor de camera, interviewen, dingen organiseren. Dat was heel gaaf. Maar voor een groep staan in de vorm van trainingen geven vind ik ook tof.” Ook daarin doet Marit al ervaring op, met trainingsweekenden voor een reisorganisatie. “Tijdens teamweekenden train ik een team met activiteitenbegeleiders en de locatiemanager, zodat ze klaar zijn voor de zomer.”

Trainen als toekomst

Wat er volgens Marit zo leuk is aan trainingen geven? “Ik vind de groepsdynamiek heel leuk. In mijn ervaring start een groep een beetje onwennig, mensen kennen elkaar nog niet helemaal. Je ziet wat er dan gebeurt in zo’n groep. Sommige mensen lopen voorop en geven op alle vragen antwoord, sommigen houden zich liever stil. Daar probeer ik mee te spelen, en zo met de groep de grenzen op te zoeken. Altijd met humor trouwens!”

Als trainer is Marit in haar element. Ze zet hier dan ook graag stappen in. “Het lijkt me superleuk om in de toekomst trainingen te geven over communicatie gerelateerde thema’s. Om theorie tot leven te brengen. Misschien wel in de hoek van verandercommunicatie!”

"IK DENK OOK DAT GOEDE VRAGEN STELLEN DE KRACHT VAN COMMUNICATIE IS"

Veranderen in verbinding

Ik hou van verandering. Het zorgt ervoor dat je buiten je comfortzone stapt, en leert omgaan met nieuwe situaties. Een verandering tijdens mijn studie was de minor ‘international graphic & digital media design’ in Gent, en daarna volgde een stage in Nijmegen. Als ik iets wil, dan ga ik er helemaal voor.” Met die optimistische mindset reist Marit zeker wekelijks van Groningen naar Utrecht.

“Op die verschillende plekken heb ik veel verschillende mensen ontmoet. Toen kwam ik echt achter de kracht van verbinding. Dat vind ik heel belangrijk, en probeer ik te bereiken door de goede vragen te stellen op het juiste moment. Ik denk ook dat goede vragen stellen de kracht van communicatie is. Een goede vraag kan een goed gesprek teweegbrengen.”

“Verbinding omschrijft ook hoe ik kijk naar verandercommunicatie. Er heerst steeds meer een gevoel van verdeeldheid in de maatschappij, maar hoe kan je juist dan verbinding faciliteren? We veranderen continu, dus hoe doen we dat met de neuzen dezelfde kant op, in plaats van in verdeeldheid? Ik zie verandercommunicatie als verbindende factor binnen organisaties.”

Welkom Marit, wij zijn blij dat je voor GEEL hebt gekozen!

 

Scroll naar boven