Een nieuwe manier van werken implementeren
Royal Hzpc group
De uitdaging
Om als grote en internationale organisatie toekomstbestendig te blijven, is het van belang dat collega’s efficiënt (samen)werken. Hoe opereer je als multinational als één geheel, en hoe zorg je ervoor dat collega’s van elkaar blijven leren?
Dit was het vraagstuk van Royal HZPC Group. Om Fit for the Future te worden, wilde de organisatie een nieuwe manier van werken implementeren. Met de inzet van verander-communicatie heeft CODE GEEL deze organisatieverandering in gang gezet.
Onze aanpak
De eerste ondervindingen
Na het spelen van de serious game hebben we de medewerkers gevraagd wat ze ervan vonden. Daar zaten veelbelovende inzichten tussen!
“Heel waardevol om het zo te ervaren. Ik besefte me pas later dat je de informatie van je eigen afdeling mee moest nemen naar je taakteam, dus buiten je eigen team kennis delen. Dat moeten we in ons werk ook meer doen!”
“Ik herken de hectiek van het spel ook in onze dagelijkse werkzaamheden. Iedereen werkt enorm op zichzelf in plaats van samen. Dat gebeurde nu in het spel, mensen die zelf rondliepen om middelen te gaan zoeken, maar dat herken ik ook bij HZPC.”
“De ervaring dat je soms niet alle middelen of kennis in huis hebt, en die dus bij andere afdelingen moet gaan halen. Bijvoorbeeld: de introductie van een nieuw ras op de markt, dan kan er veel fout gaan bij de implementatie, wat weer handige informatie is voor research.”
“Ik heb eigenlijk weinig contact met andere afdelingen, dus ik kan hier veel van leren. Over waarom het belangrijk is en dat contact toch vaker te gaan leggen.”
“Ondanks een stroeve start doordat key stakeholders vertrokken, het van tijd-tot-tijd ontbreken van ownership door de HZPC collega’s en ook een tussentijdse verandering van koers, is het CODE GEEL gelukt om focus te houden op de eindstreep, en dusdanig flexibel te blijven om uiteindelijk een huzarenstuk te leveren: het lanceren van ‘Fit for the Future’.
Het succes hiervan was alleen mogelijk door het zetten van de juiste ‘tone of voice’, het ontrafelen van de pijnpunten en het vaststellen van de te varen koers. CODE GEEL ontwikkelde een supergave en passende gamification, waren key voor wat betreft de maandelijkse global updates & broadcasts en andere communicatie via Intranet.
Dankzij Anne, Ellen en de gamification is er een euforiegevoel ontstaan en zijn de medewerkers in hun veranderkracht gezet hoe wij Fit for the Future moeten en kunnen zijn. Met hun legacy is er geen twijfel dat Fit for the Future geborgd gaat worden en een belangrijke bijdrage gaat zijn voor de volgende 125 jaar bestaan van HZPC. Wij kijken uit naar onze volgende samenwerking!”
Ronald Peereboom, Global Head of People & Performance bij Royal HZPC Group
Wil je ontdekken hoe we jouw organisatie-verandering kunnen aanjagen?
Anne komt graag met je in contact!